Elesni vagy nem elesni. Csúszós problémák a téli gyalogos közlekedésben.

Havazás vagy ónos eső alkalmával, a síkosság miatt kialakuló veszély miatt megsokszorozódik az elesésből származó sérülések száma. Leggyakrabban végtagtörések, ficamok, ízületi sérülések miatt fordulnak orvoshoz a sérültek.

A sokszor már unalomig ismételt rendszeres testmozgás ebben az időszakban azért is jöhet jól, mert egy erősebb törzsizomzattal könnyebben el tudjuk kerülni az egyensúlyvesztést.
Idős emberekre nézve különösen veszélyes a síkos út, hiszen egyensúlyérzetük romlik, nehezen mozognak és a csontritkulás miatt a csonttörések kockázata is sokkal nagyobb. Leggyakrabban combnyaktörést, illetve felkar- és csuklótörést szenvednek el.
Kívülállóként talán olykor megmosolyogjuk, amikor valaki a karjával kalimpál, majd hanyatt vágódik, ám ez csöppet sem mulatságos. Az esést azonban meg lehet előzni, vagy akár hatásosan tompítani, ha kellően felkészülünk rá.

Mégis hogyan előzhetjük meg a baleseteket?

Vannak olyan praktikák, amiket szinte mindenki ismer és akár unhatja is már, ha hallja a felsorolást. Mégis, ha arra kerül a sor, elfelejti, vagy nem tudja alkalmazni azokat.

Nézzük, mik is ezek:

Ugye, hogy mindenki hallotta már valamelyikét ezeknek a javaslatoknak. Talán még alkalmazni is szokta őket.

De mit tehetünk még?