Őszi ételek, amik csodát tesznek a bőrrel.

Őszi ételek amik csodát tesznek a bőrrel. Táplálják, melegítik, ha kell, és harminizálják.

Ősszel a szervezetnek elsősorban A-, C, és E-vitamin pótlásra van szüksége.

 Az ősi kultúrák felismerték és elfogadták azt, hogy az egészség, az életerő, a belső harmónia teszi külsőleg is széppé, üdévé és fiatalossá az embert.

Azzal, ami a tányérra kerül, nemcsak az éhséget csillapítjuk, hanem bizony a megjelenésünkre is hatunk!

  • Iktassunk az étrendedbe répa,- bab- és hagymaféléket, spenótot, brokkolit, sütőtököt, paprikát, paradicsomot, hüvelyeseket, karalábét, petrezselymet, almát, dinnyét, szőlőt, csipkebogyót, citrusféléket, kiwit, áfonyát, mandulát, dióféléket, valamint napraforgó és kukorica olajat.
  • Fogyasszunk minél több természetes antioxidánst, többek között bioflavonoidokban gazdag piros szőlőt, céklát, répát, padlizsánt, babféléket.
  • A legtöbb, nélkülözhetetlen szelént a tengeri ételek, a máj, a vese és a diófélék tartalmazzák.
  • Ősszel valamelyest természetesen lassul az anyagcsere, ezért a lassan lebomló állati fehérjéket helyettesíthetjük tejtermékekkel, fehérjében gazdag zöldségekkel – bab, borsó, lencse stb.-, egészséges szénhidrátokkal – pohánka (hajdina), zabliszt, rizs, köles amarant, quinoa…(akár valamilyen desszert formájában)
  • Érdemes heti egyszer, kizárólagosan az aktuális gyümölcsöknek, nyers zöldségeknek szentelned egy napot!

Még több cikk

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print