Őszi ételek, amik csodát tesznek a bőrrel.

Őszi ételek amik csodát tesznek a bőrrel. Táplálják, melegítik, ha kell, és harminizálják.

Ősszel a szervezetnek elsősorban A-, C, és E-vitamin pótlásra van szüksége.

 Az ősi kultúrák felismerték és elfogadták azt, hogy az egészség, az életerő, a belső harmónia teszi külsőleg is széppé, üdévé és fiatalossá az embert.

Azzal, ami a tányérra kerül, nemcsak az éhséget csillapítjuk, hanem bizony a megjelenésünkre is hatunk!

  • Iktassunk az étrendedbe répa,- bab- és hagymaféléket, spenótot, brokkolit, sütőtököt, paprikát, paradicsomot, hüvelyeseket, karalábét, petrezselymet, almát, dinnyét, szőlőt, csipkebogyót, citrusféléket, kiwit, áfonyát, mandulát, dióféléket, valamint napraforgó és kukorica olajat.
  • Fogyasszunk minél több természetes antioxidánst, többek között bioflavonoidokban gazdag piros szőlőt, céklát, répát, padlizsánt, babféléket.
  • A legtöbb, nélkülözhetetlen szelént a tengeri ételek, a máj, a vese és a diófélék tartalmazzák.
  • Ősszel valamelyest természetesen lassul az anyagcsere, ezért a lassan lebomló állati fehérjéket helyettesíthetjük tejtermékekkel, fehérjében gazdag zöldségekkel – bab, borsó, lencse stb.-, egészséges szénhidrátokkal – pohánka (hajdina), zabliszt, rizs, köles amarant, quinoa…(akár valamilyen desszert formájában)
  • Érdemes heti egyszer, kizárólagosan az aktuális gyümölcsöknek, nyers zöldségeknek szentelned egy napot!

Még több cikk

bazsalikom

Bazsalikom királyfű és szúnyogriasztó

A bazsalikom ma már leginkább fűszernövényként ismert. Egy intenzív fűszernek, ami pompásan kiemeli a paradicsomos ételek ízét. Termesztése meglehetősen egyszerű. Ez annál is inkább örvendetes,

borsmenta

Borsmenta – frissít és fertőtlenít

Borsmenta, vagy csak a menta. Bár számos fajtája létezik (pl. fodormenta, vizi menta, csombor menta, mezei menta, korzikai menta…. a teljesség igénye nélkül), mégis leginkább

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print