Meditáció elménk lecsendesítéséhez

Meditáció az egészséges lélekhez.

A “Hat Tanács” néven emlegetett, majd 2000 éves meditációt Tilopa, egy buddhista tanítómester osztotta meg kedvenc tanítványával, de nem kell sem buddhistának, sem mesternek lenned ahhoz, hogy te is elmélyülj benne.

  • Reggel, a zuhany alatt.
  • Néhány perccel azelőtt, hogy egy stresszes nap után hazaérkeznél.
  • Vagy épp elalvás előtt, a takaró ölelésében.
  1. Ne emlékezz! – Engedd el mindazt, ami megtörtént. Úgysem tudsz rajta változtatni. Bízz benne, hogy úgy történt, ahogy történnie kellett.
  2. Ne képzelegj! – Engedd el, ami még jöhet! Úgysem tudod kiszámítani. Bízz benne, hogy úgy fog történni, ahogy történnie kell.
  3. Ne gondolkodj! – Engedd el, ami most történik veled. Nem számít, kik vannak körülötted, hol vagy, milyen hangokat hallasz, és milyen idő van. Semminek nincs valódi jelentősége.
  4. Ne vizsgálódj! – Ne próbálj meg bármit kitalálni, analizálni, túlvariálni és értelmezni. Hagyd, hogy minden menjen a maga útján.
  5. Ne kontrolálj! – Ne akard görcsösen, hogy valami megtörténjen! Az elvárásokkal saját csalódásaidnak ágyazol meg. Engedd el azt az illúziót, hogy rendelkezhetsz mások felett, vagy ítélkezhetsz önmagad felett.
  6. Nyugodj meg! – Lazíts, itt és most. Lazíts, és érezd a végtelent. Lazíts, és engedd be a Fényt.

A meditáció, ha ezeket a pontokat követjük, talán könnyebben beépül a napi rutinunkba.

Még több cikk

bazsalikom

Bazsalikom királyfű és szúnyogriasztó

A bazsalikom ma már leginkább fűszernövényként ismert. Egy intenzív fűszernek, ami pompásan kiemeli a paradicsomos ételek ízét. Termesztése meglehetősen egyszerű. Ez annál is inkább örvendetes,

borsmenta

Borsmenta – frissít és fertőtlenít

Borsmenta, vagy csak a menta. Bár számos fajtája létezik (pl. fodormenta, vizi menta, csombor menta, mezei menta, korzikai menta…. a teljesség igénye nélkül), mégis leginkább

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print