Természetes immunerősítés

Úgy tűnik véglegesen búcsút inthetünk a kellemes, kései nyárnak. Ahogy hűl a levegő, szaporodnak a papír zsebkendős dobozok a háztartásokban, hosszabbodnak a sorok a háziorvosi rendelőkben. A hűvös és borongós őszi napok könnyen elronthatják a hangulatunkat. Ebben az időszakban gyakoriak a köhögéssel és náthával járó fertőzések. Egyre gyakrabban halljuk, hogy itt az ideje megerősítenünk az immunrendszerünket. A természetes immunerősítés ma már nem elcsépelt szólam. Kis utánajárással, nagyszüleink praktikáit használva magunk is könnyen megtehetjük.

Na, de mit is kell erősítenünk, mi is az az immunrendszer?

„Az immunrendszer a szervezet védekező mechanizmusa, egy adott antigén hatására kialakuló, az esetleges fertőzés elleni védekezésben részt vevő sejtek, szövetek és szervek együttese. Ennek a szervrendszernek a működése az immunitásban nyilvánul meg. Ennek a szónak jelentése: védettség, mentesség. Az immunrendszer fő feladata, hogy megkülönböztesse a saját és nem saját, vagyis idegen anyagokat. Valamint, ha idegen anyaggal találkozik, akkor azt eltávolítsa, megsemmisítse. Immunitásunk lehet velünk született vagy szerzett immunitás.” (bioenergetikus.hu)

Íme pár hasznos természetes immunerősítés tipp, hogy ősszel is egészséges és fittek maradjunk, szervezetünk védekező képességét pedig megerősítsük:

Együnk, igyunk….

  • Használjunk gyömbért, fahéjat, szegfűszeget, ezek kiváló, melegítőhatású fűszerek és hatóanyag tartalmuknál fogva a bélrendszeren keresztül immunrendszerünket is stimulálják.
  • Fogyasszunk már most is sok C-vitamint! A C-vitamin ellenállóbbá teszi a szervezetet. Sok C-vitamint tartalmaz a homoktövisbogyó vagy a paprika, a brokkoli, illetve a kivi.
  • Kiváló immunerősítő a lapacho tea, a nem keserű grépfrútmag csepp, a macskakarom és a kasvirág. Ezek teaként, cseppként vagy kapszulásan is elérhetők már. Érdemes őket váltva kúraszerűen akár tavaszig is használni.
  • Egyen levest!
    Egy kis meleg húsleves vagy zöldségleves nagyszerű hatással van az egészségre, ha úgy érzi, meghűlt, vagy sokáig fázott odakint, semmiképp se hagyja ki!
  • Vitaminok és ásványi anyagok
    Különösen ősszel fontos odafigyelni a kiegyensúlyozott vitamin- és ásványi anyag bevitelre. Amilyen gyakran csak lehet, kerüljön az asztalra tipikus őszi zöldség, például tök és káposzta. A tök tele van fontos vitaminokkal, és egyes kutatások eredménye szerint még a dohányzásról és az alkoholról való leszokásban is segíthet. A káposzta pedig gazdag C-vitaminban.
  • Igyon elegendő folyadékot!
    Annak ellenére, hogy hidegebbre fordult az idő, nem szabad elfelejtkezni az elegendő folyadékfogyasztásról! A fűtés miatt a levegő szárazabb lesz, ezért is fontos, hogy a száj- és garatüreg nyálkahártyáját nedvesen tartsuk, és a kórokozók ne tudjanak megtelepedni rajta.

Pihenés, aktivitás….

  • Aludjon eleget! Minimum hét, de inkább nyolc órai alvás biztosítja, hogy a szervezet kipihenje magát, és így az anyagcsere-funkciók megfelelően működjenek.
  • A sport segít az immunrendszer egészségének megőrzésében.
    Sokan abba a hibába esnek, hogy az őszi időjárás beköszöntével lemondanak minden szabadidős sporttevékenységről. Pedig mind a testnek, mind a léleknek nagy szüksége van ilyenkor a friss levegőre és a mozgásra.
    A séta, a biciklizés, és a túrázás lendületben tartja az immunrendszert, és gondoskodik róla, hogy a légzőszervek hozzászokjanak a hidegebb levegőhöz.

Egyéb tevékenység….

  • Váltófürdő/ zuhany
    A hideg és meleg váltakozása serkenti a vérkeringést, ami ellenállóbbá tesz a kórokozókkal szemben, és fokozza az anyagcserét. Kezdje mindig a meleg vízzel! Majd a lábaitól felfelé haladva váltson hideg vizes zuhanyra. Háromszor ismételje meg a meleg-hideg váltást. Mindig hideg vízzel fejezze be. Utána törülközzön meg, és öltözzön fel kellemes melegen.
  • Fürdő.
    A kellemesen meleg fürdő nem csak a testnek tesz jót, hanem a lelket is megnyugtatja.
    Fürdősót vagy pár csepp illóolajat is tehet a vízbe, lazító hatású a levendula és a citromfű, a nátha és a meghűlés megelőzését szolgálja az eukaliptusz és a fenyő.
  • Szauna, vagy gőzfürdő
    A szauna nem csak a bőrnek tesz jót, de edzi az ereket és az immunrendszert is.
  • Mosson gyakran kezet
    Ebben az időszakban hemzsegnek a vírusok az ajtókilincseken, a közlekedési eszközök kapaszkodóin, a lépcsőkorlátokon, és egy kézfogással is könnyen terjedhetnek. Ezért, ha haza érkezik mindig mosson kezet!

Előre hát a természetes immunerősítés útján. Csak a betegség látja kárát.

Még több cikk

bazsalikom

Bazsalikom királyfű és szúnyogriasztó

A bazsalikom ma már leginkább fűszernövényként ismert. Egy intenzív fűszernek, ami pompásan kiemeli a paradicsomos ételek ízét. Termesztése meglehetősen egyszerű. Ez annál is inkább örvendetes,

borsmenta

Borsmenta – frissít és fertőtlenít

Borsmenta, vagy csak a menta. Bár számos fajtája létezik (pl. fodormenta, vizi menta, csombor menta, mezei menta, korzikai menta…. a teljesség igénye nélkül), mégis leginkább

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on email
Email
Share on print
Print